روش انتقال اطلاعات واتساپ به گوشی جدید و آیفون

واتساپ یکی از پرکاربردترین و در عین حال مزخرف ترین مسنجرهای موجود در دنیا هستش که محدودیت های اون باعث شده بسیاری از کاربران قید استفاده از این برنامه رو بزنن! ولی خب چون جزء معدود مسنجرهایی هستش که تو ایران فیلتر نیست کاربران زیادی داره. یکی از مشکلات کاربران واتس اپ، انتقال کامل اطلاعات واتس اپ به گوشی جدید از اندروید به آیفون هستش که با محدودیت هایی روبروست. ما تو این مقاله به شما روش های عملی انتقال کامل اطلاعات واتس اپ رو به شما آموزش می دهیم.

انتقال اطلاعات واتساپ از اندروید به اندروید

تو واتس اپ اندروید انتقال اطلاعات تقریبا راحته و تو چند مرحله می تونید عملیات بازیابی رو انجام بدید و نیاز به نرم افزار خاصی نداره.

نتقال اطلاعات واتساپ از اندروید به اندروید
نتقال اطلاعات واتساپ از اندروید به اندروید

تو اندروید بک آپ اطلاعات واتساپ شما روی گوگل درایو ذخیره میشه و هنگامی که قصد دارید گوشیتون رو عوض کنید باید این مراحل رو به ترتیب طی کنید:

  1. تو گوشی قدیمی یک بک آپ جدید از کل اطلاعاتتون بگیرید.
    (اگه عملیات آپلود فایل تو گوگل درایو انجام نشد حتما از وی پی ان استفاده کنید)
  2. تو گوشی جدید به اکانت گوگل لاگین کنید.
    (باید به همون اکانتی که با گوگل درایو سینک شده و بک آپ روش آپلود شده وصل بشید)
  3. به واتس اپ لاگین کنید و اجازه دسترسی به گوگل درایو رو بدید.
  4. اگه واتس اپ بک آپ رو شناسایی کنه می تونید بهش دسترسی بدید تا عملیت بازیابی آغاز بشه.

انتقال واتساپ از آیفون به آیفون

در واتس اپ آیفون عملیات بازیابی اطلاعات واتساپ تقریبا مشابه نسخه اندروید هستش با این تفاوت که فایل بک آپ بجای گوگل درایو در فضای اختصاصی iCloud ذخیره میشه و شما موقع بازیابی اطلاعات باید اجازه دسترسی به این فضا رو به واتس اپ بدهید. این روش چند تا محدودیت داره که یکیش محدود بودن فضای آی کلاد در نسخه رایگانه و یکی دیگه این که فقط روی iOS 12 به بالا کار می کنه.

نتقال اطلاعات واتساپ از آیفون به آیفون
انتقال اطلاعات واتساپ از آیفون به آیفون

این دو متد برای بازیابی اطلاعات واتس اپ یه مشکل بزرگ دیگه هم داره و اون اینه که اگه حجم اطلاعات شما زیاد باشه آپلود و دانلود اون خیلی طول می کشه و همینطور حجم زیادی از اینترنت شما مصرف میشه.

انتقال اطلاعات واتس اپ از اندروید به ایفون با کامپیوتر

اگه گوشی جدید خریدید و از اندروید به آیفون مهاجرت کردید حتما متوجه شدید که انتقال پیام ها و اطلاعات واتس اپ از اندروید به آیفون یک معضل اساسیه و تقریبا هیچ راهکار رایگانی برای اون وجود نداره! حتی خود واتساپ هم راهکاری برای حل این مشکل ارائه نداده:

انتقال چت های واتساپ از اندروید به آیفون

برای حل این مشکل و انتقال اطلاعات واتس اپ نیازمند به استفاده از برنامه های واسطه ای مانند دکتر فون هستید. تو این برنامه که مخصوص کامپیوتر و ویندوز هستش از تمام اطلاعات واتس اپ شما یک فول بک آپ تهیه می شه و می تونید اون بک آپ رو به راحتی به گوشی جدید منتقل کنید.

WhatsApp Transfer – ابزار انتقال کامل اطلاعات واتس اپ

کافیه نرم افزار دکتر فون رو نصب کنید و هر دو گوشی جدید و قدیمی رو با کابل به کامپیوتر وصل کنید و سپس مراحل پشتیبان گیری از واتساپ رو طبق راهنمای برنامه طی کنید تا فقط در زمان کوتاهی و با چند کلیک تمام اطلاعات به طور کامل به گوشی جدید منتقل بشه. این برنامه از اندروید و آیفون پشتیبانی میکنه و شما براحتی می تونید اطلاعات واتس اپ رو بین نسخه های مختلف انتقال دهید.

همچنین اگه میخواین از اطلاعات واتساپ یک نسخه پشتیبان داشته باشید می تونید با برنامه دکتر فون واتس اپ ترنسفر این کار رو انجام بدید. بک آپ گیری از نسخه اندروید و آیفون امکان پذیره و هر موقع نیاز داشتید می تونید با همین برنامه بک آپ واتس اپ رو روی هر نسخه ای ری استور کنید.

WhatsApp Transfer دکتر فون رو از کجا دانلود کنیم؟

این برنامه مخصوص ویندوز هستش و رایگان نیست، قیمت بالایی هم داره (حدود 23 دلار) و از طرفی هیچ کرک سالمی هم برای اون منتشر نشده. اما می تونید با خرید اکانت های اشتراکی و ارزان دکتر فون از فروشگاه ایران گت فقط با پرداخت مبلغ اندکی به اکانت اصلی این برنامه دسترسی داشته باشید و براحتی از اون استفاده کنید.

برنامه WhatsApp Transfer دکتر فون از علاوه بر واتس اپ از واتس اپ بیزنس، لاین، وایبر، کیک و ویچت هم پشتیبانی می کنه.

انتقال واتس اپ از آیفون به اندروید (سامسونگ) با کامپیوتر

خوشبختانه واتس اپ زحمت کشیده و یک راهکار برای انتقال اطلاعات واتس اپ از آیفون به اندروید ارائه کرده هر چند که اکثر این عملیات توسط نرم افزار رایگان اسمارت سوئیچ سامسونگ انجام میشه. تو این متد که فقط مخصوص گوشی های سامسونگ هستش به یه سری پیش نیاز جهت انجام عملیات انتقال نیاز دارید.

چیزهایی که نیاز دارید

  • نصب آخرین نسخه Samsung Smart Switch روی گوشی جدید
  • نصب آخرین نسخه واتس اپ روی هر دو گوشی
  • استفاده از یک کابل USB-C به Lightning جهت اتصال دو گوشی به یکدیگر
  • استفاده از یک شماره موبایل مشترک برای هر دو واتس اپ

روش انتقال اطلاعات WhatsApp از آیفون به سامسونگ

  1. گوشی سامسونگ خود را روشن و از طریق کابل آن را به آیفون وصل کنید.
  2. برنامه سامسونگ سوئیچ را اجرا و دستور العمل های اون رو دنبال کنید.
  3. وقتی از شما خواسته شد، کد QR نمایش داده شده در دستگاه جدید را با استفاده از دوربین آیفون اسکن کنید.
  4. روی Start در آیفون خود ضربه بزنید و منتظر بمانید تا فرآیند انتقال اطلاعات تکمیل شود.
  5. به راه اندازی سامسونگ جدید خود ادامه دهید.
  6. وقتی به صفحه اصلی رسیدید، WhatsApp را باز کنید و با استفاده از همان شماره تلفنی که در دستگاه قدیمی خود استفاده می‌کردید وارد شوید.
  7. وقتی از شما خواسته شد روی Import ضربه بزنید و اجازه دهید فرآیند کامل شود.
  8. فعال سازی دستگاه جدید خود را تمام کنید و خواهید دید تمام اطلاعات واتس اپ از آیفون به اندروید منتقل شده است.

اطلاعات بیشتر رو میتونید تو سایت واتساپ مشاهده کنید.

متاسفانه این روش فقط برای گوشی های سامسونگ فعاله و اگه گوشی اندرویدی دیگه ای غیر از سامسونگ داشته باشید تنها راه انتقال پیام ها و اطلاعات واتس اپ از آیفون به اندروید استفاده از نرم افزار دکتر فون است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *