آموزش انتقال اطلاعات گوشی قدیمی به گوشی جدید به زبان ساده

یکی از دغدغه های خریداران گوشی جدید، از دست دادن اطلاعات گوشی قبلی و یا نحوه انتقال آنها به گوشی جدید است. مهم نیست که گوشی شما چه برندی است، سامسونگ است یا آیفون، شیائومی یا هواوی، ال جی یا برند های دیگه. ما در این مقاله به زبان ساده تمام راهکار های عملی جهت انتقال کامل اطلاعات به گوشی جدید را به شما آموزش می دهیم.

این اطلاعات می تونه شامل لیست تماس ها، پیامک ها، شماره های مخاطبین، عکس ها و فیلم ها، موزیک ها، برنامه های نصب شده، تنظیمات گوشی و … باشه پس با ماه همراه باشید.

انتقال اطلاعات از گوشی قدیمی به گوشی جدید سامسونگ

اگه گوشی جدید شما سامسونگ هستش و میخواین اطلاعات رو از گوشی قدیمی به گوشی جدید منتقل کنید می تونید با نصب اپ اختصاصی Samsung Smart Switch Mobile این کار رو به راحتی انجام دهید. این برنامه می تونه تمام اطلاعات رو از گوشی های مختلف از جمله آیفون به گوشی جدید منتقل کنه یا این که اطلاعات رو از گوشی سامسونگ شما به یک گوشی سامسونگ دیگه منتقل کنه.

Samsung Smart Switch Mobile

نرم افزار اختصاصی سامسونگ جهت انتقال اطلاعات بین دو گوشی

انتقال اطلاعات میتونه از طریق وایرلس و یا کابل USB-C انجام بشه که اگه با کابل انجام بشه سرعت انتقال خیلی بیشتر میشه. این برنامه از iCloud هم پشتیبانی می کنه. اگه اطلاعات گوشی آیفون شما روی آی کلاد ذخیره شده با وارد کردن اپل آی دی اون اطلاعات رو به گوشی سامسونگ منتقل میشه.

نحوه انتقال اطلاعات با برنامه سامسونگ اسمارت سوئیچ

پس از باز کردن برنامه دو گزینه نمایش داده میشه. گزینه بالا جهت ارسال اطلاعات به گوشی جدید از نوع سامسونگ است. گزینه پایین جهت دریافت اطلاعات از گوشی قدیمی که می تونه هر برندی باشه.

برنامه سامسونگ اسمارت سوئیچ

Send Data فقط مخصوص انتقال اطلاعات و ارسال اطلاعات بین گوشی های سامسونگ است. شما نمی تونید با این برنامه اطلاعات یک گوشی سامسونگ رو به گوشی آیفون منتقل کنید. اما برعکس این موضوع امکان پذیره و اگه گزینه Receive data رو انتخاب کنید این گزینه ها نمایش داده میشه:

انتقال اطلاعات از گوشی قدیمی به گوشی جدید سامسونگ

می تونید با انتخاب نوع گوشی قدیمی اطلاعات رو به گوشی جدید منتقل کنید. مراحل کار ساده است و تو خود برنامه راهنمای قدم به قدم وجود داره. تو این لینک هم راهنمای کامل به زبان انگلیسی منتشر شده. در ویدئوی زیر هم تمام مراحل انتقال اطلاعات توسط نرم افزار سامسونگ اسمارت سوئیچ آموزش داده شده است.

انتقال اطلاعات از آیفون قدیمی به جدید

این کار تقریبا خیلی ساده هستش. کافیه تو آیفون به بخش تنطیمات برید در بخش General گزینه Transfer or Reset iPhone رو انتخاب کنید. سپس بقیه مراحل رو طی کنید تا انتقال اطلاعات به گوشی جدید کامل بشه. توضیحات تکمیلی …

انتقال اطلاعات از آیفون قدیمی به جدید

آموزش انتقال اطلاعات گوشی قدیمی به گوشی جدید شیائومی

اگه گوشی جدید شما برند شیائومی هستش می تونید با نصب اپ اختصاصی شیائومی به نام Mi Moveer جهت انتقال اطلاعات گوشی قدیمی به گوشی جدید اقدام کنید.

Mi Mover

نرم افزار اختصاصی شیائومی جهت انتقال اطلاعات بین دو گوشی

مراحل استفاده از این نرم افزار مشابه اسمارت سوئیچ سامسونگ است. کافیه برنامه رو روشی گوشی های شیائومی نصب کنید و طبق راهنمای برنامه پیش برید و تمام اطلاعات رو از گوشی های قدیمی دریافت کنید.

آموزش انتقال اطلاعات گوشی قدیمی به گوشی جدید شیائومی

این برنامه می تونه اطلاعات رو از گوشی های دیگه بگیره و ولی فقط به یک گوشی شیائومی دیگه اطلاعات رو ارسال میکنه و همچنان نمی تونید اطلاعات رو از شیائومی به آیفون منتقل کنید.

انتقال اطلاعات گوشی قدیمی به گوشی جدید وان پلاس، ال جی و هواوی

برای هر کدام از این سه برند نیز اپ های اختصاصی توسط کمپانی سازنده منتشر شده که با نصب اون ها می تونید اطلاعات رو از گوشی قدیمی به جدید منتقل کنید.

Phone Clone

نرم افزار اختصاصی هواوی جهت انتقال اطلاعات بین دو گوشی

LG Mobile Switch

نرم افزار اختصاصی ال جی جهت انتقال اطلاعات بین دو گوشی

Clone Phone – OnePlus app

نرم افزار اختصاصی وان پلاس جهت انتقال اطلاعات بین دو گوشی

این برنامه ها عملکرد مشابه ای دارند و تمام آنها رایگان هستند. اگه گوشی شما تو لیست بالا نبود احتمالا سازنده گوشی یک اپ اختصاصی برای انتقال اطلاعات تو گوگل پلی منتشر کرده. ولی عمکرد اصلی این اپ ها دریافت اطلاعات از گوشی قدیمی هستش و نه ارسال اطلاعات به مدل های دیگه غیر از برند خودشون.

فرض کنید شما یک گوشی جدید شیائومی خریدید و گوشی قدیمی شما سامسونگ هستش. برای انتقال اطلاعات از سامسونگ به شیائومی باید روی گوشی جدیدتون اپ مخصوص شیائومی یعنی Mi Moveer رو نصب کنید و اطلاعات رو دریافت کنید.

تا اینجای کار هیچ مشکلی نیست و به نظر می رسه موضوع جابجایی اطلاعات بین دو گوشی اندروید و یا حتی از آیفون به اندروید با استفاده از این اپ ها حل شدنی هستش.

اما اگه گوشی جدید شما آیفون باشه و گوشی قدیمی اندروید تکلیف چی میشه؟! جواب این سوال رو در ادامه به طول مفصل شرح میدیم.

انتقال اطلاعات از گوشی اندروید به آیفون

ظاهرا تمام اپ های سوئیچر با هم دست به یکی کردن که از انتقال اطلاعات به آیفون پشتیبانی نکن! اما اپل هم بیکار ننشسته و یک اپ اختصاصی برای انتقال اطلاعات از اندروید به آیفون به نام Move to iOS منتشر کرده است. با نصب این اپ می تونید برخی از اطلاعات رو از اندروید به iOS منتقل کنید.

Move to iOS

نرم افزار اختصاصی اپل جهت انتقال اطلاعات از اندروید به آیفون

این برنامه کاملا رایگان هستش و می تونه پیامک ها، لیست شماره ها و مخاطبین، اطلاعات تقویم، اکانت گوگل و گالری تصاویر رو به آیفون منتقل کنه. راهنمای کامل این برنامه تو سایت اپل منتشر شده که می تونید مشاهده کنید.

انتقال اطلاعات از گوشی اندروید به آیفون

طبق نظرات کاربران تو گوگل پلی ظاهرا برنامه Move to iOS دارای مشکلاتی است. برنامه عملکرد درستی تو انتقال حجم بالای اطلاعات نداره و مدام دچار قطعی میشه. این مسئله باعث میشه کل عملیات انتقال با مشکل مواجه بشه و یا لغو بشه. به همین دلیل خیلی از کاربران نوشتن که قید استفاده از این برنامه رو زدن و اطلاعات رو به صورت دستی یا با کامپیوتر به آیفون منتقل کردن و این کار آسونی نیست! با این حال امتحان کردن اون ضرری نداره و مجانیه.

راه حل اساسی انتقال اطلاعات از اندروید به آیفون توسط کامپیوتر

شاید شما هم مثل خیلی از کاربران ناامید شدید و قید انتقال اطلاعات رو زدید. شاید هم تصمیم گرفتید گوشی رو نزد یک تعمیرکار موبایل ببرید تا انتقال اطلاعات رو براتون انجام بده و متقبل صدها هزار تومان هزینه برای این موضوع بشید.

ولی ما می تونیم یک راه حل اساسی برای رفع این مشکل به شما معرفی کنیم.

خوشبختانه برای حل این مشکل یه سری از کمپانی های نرم افزاری اومدن و یه برنامه هایی درست کردن که این خلاء رو پوشش بده تا کاربرا بتونن بدون دردسر اطلاعاتشون رو از گوشی های اندرویدی به آیفون منتقل کنن. برنامه های زیادی برای این کار منتشر شده ولی به نظر ما بهترین اون ها Dr.Fone – Phone Transfer هستش. این برنامه ها رایگان نیست و نسبتا قیمت بالایی دارن و هیچ کرک سالمی هم برای اون ها منتشر نشده.

توسط برنامه دکتر فون – فون ترنسفر تمام اطلاعات یک گوشی اندرویدی رو می تونید به صورت کامل به آیفون منتقل کنید یا برعکس.

انتقال اطلاعات از گوشی اندروید به آیفون با دکتر فون

این برنامه مخصوص ویندوز هستش برای استفاده از اون نیازمند به خرید اکانت هستید. با خرید اکانت ارزان قیمت دکتر فون از فروشگاه ایران گت می تونید براحتی از نرم افزار Dr.Fone – Phone Transfer استفاده کنید و اطلاعات گوشی قدیمی تون رو فارغ از هر نوع برندی که هست به گوشی جدید آیفون یا اندروید منتقل کنید.

روش کار با این برنامه بسیار ساده اس و سوئیچ با بیشترین سرعت ممکن توسط کابل انجام میشه و از تمام گوشی های موجود در بازار پشتیبانی میکنه.

جهت انتقال اطلاعات واتس اپ از گوشی قدیمی به گوشی جدید هم خوندن این مطلب پیشنهاد میشه.

اگر سوالی در مورد برنامه فون ترنسفر و نحوه خرید اون رو دارید می تونید تو نظرات مطرح کنید تا پاسخگوی شما باشیم 🙂

دیدگاه‌

اکبر طائفی

سلام ضمن تشکر از شما سروران بنده حدود سه سال پیش موزیک پلیر powerampرو از سایت خوب شما خریداری ونصب نمودم که هنوز هم فعاله اما جدیدا مرتب پیامی مبنی بر اینکه powerampشما بخاطر بهینه سازی باتری وکار وغیره از دسترس خارج گردیده هر چه تلاش می کنم وبهینه سازی باتری را غیر فعال می کنم مجددا این پیام همچنان پا بر جاست استدعا دارم با تجارب ارزنده ای که دارید کمک وراهنمایی فرمایید تا مشکل حل شود با درود فراوان طائفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *