اکانت کرک شده اسپاتیفای چیست و روش‌های کرک Spotify

در این مقاله قصد داریم، یک بار برای همیشه، شما کاربران گرامی را با نحوه تشخیص اشتراک غیر قانونی سرویس دهنده پرمیوم اکانت اسپاتیفای (Spotify) و همین طور پیامد های استفاده از اکانت کرک شده اسپاتیفای آشنا کرده تا تصمیم گیری برای شما راحت تر شود.

امروزه با افزایش روز افزون فناوری، دسترسی به اینترنت، پیدایش گوشی های هوشمند، سایت های دانلود آهنگ غیر قانونی جای خود را به سرویس های استریم و پخش موسیقی نظیر اسپاتیفای، اپل موزیک، تایدال، ساندکلاود، دیزر و … داده اند.

اسپاتیفای (Spotify) در حال حاضر یکی از محبوب ترین سرویس های پخش آنلاین موسیقی در دنیاست و عواملی مثل فیلتر نبود، دسترسی آسان، آرشیو غنی موسیقی، الگوریتم های پیشنهاد آهنگ هوشمند و … باعث شده اند که این محبوبیت بین جوانان ایرانی نیز بالاتر برود. به همین دلیل وبسایت ها، کانال های تلگرامی و پیج های اینستاگرامی زیادی اقدام به پرمیوم سازی اکانت کاربران می کنند.

ولی متاسفانه تعداد بیشماری از این سرویس دهنده ها به صورت غیر قانونی و با اکانت های کرک شده اقدام به شارژ و پرمیوم سازی اکانت اسپاتیفای (Spotify) کرده اند که باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای کابران می شود.

اکانت کرک شده اسپاتیفای و اشتراک غیر قانونی چیست؟

به اشتراک هایی غیر قانونی گفته می شود که مبلغ ارزی و پرداختی آن از راه غیر قانونی به دست آمده باشد. اکانت کرک شده نیز اکانتی است که ایمیل و رمز اکانت اسپاتیفای یک شخص لو رفته باشد و فرد دیگری بدون اجازه از آن استفاده کند.

متاسفانه بسیاری از افراد و فروشگاه های سودجو پیدا شده اند که اکانت های سرویس Spotify را با قیمتی بسیار پایین تر به اسم قانونی پرمیوم میکنند. در صورتی که پرمیوم سازی نزد این افراد توسط اکانت کرک شده فمیلی یا حساب بانکی هک شده (سرقت شده) از فردی خارجی، انجام می شود.

بدین صورت که سرویس دهنده برای پرداخت هزینه اشتراک شما از یک کارت بانکی هک شده (سرقتی) که مالک آن فرد دیگری است استفاده می کند. در حقیقت این عمل با سرقت مالی و دزدی هیچ گونه تفاوتی ندارد!! و یا با دسترسی به اکانت هک شده فمیلی اسپاتیفای اکانت شما را پرمیوم می کنند.

اشتراک غیر قانونی چه پیامد و مشکلاتی در پی دارد؟

استفاده از اشتراک غیر قانونی و اکانت کرکی اسپاتیفای فارغ از غیر اخلاقی بودن، دارای پیامد های جانبی نیز می باشد. در ادامه به برخی از آن ها اشاره شده است.

امکان قطعی و خارج شدن اکانت از حالت پریمیوم

فروشندگان اشتراک غیر قانونی و کرک شده هیچگونه مالکیت و کنترلی به حساب بانکی متصل به اکانت فمیلی مادر (Family Owner) ندارند. لذا هیچ تضمینی در پرمیوم ماندن اکانت شما در طول اشتراکتان وجود نخواهد داشت. ممکن است مالک اصلی حساب، پس از مدتی به دستبرد پول از حساب بانکی خود پی ببرد و حساب خود را مسدود کند. همینطور ممکن است پس از مدتی اکانت شما از حالت پرمیوم خارج شده و آهنگ های دانلود شده ی شما حذف شوند.

امکان لیمیت شدن اکانت

اخطاریه لیمیت شدن اکانت اسپاتیفای

در آخرین بروزرسانی سرویس اسپاتیفای (Spotify) ، این سرویس در اکانت هایی که به صورت فمیلی پرمیوم می شوند محدودیت فقط دو بار پرمیوم سازی و تغییر فمیلی در سال را اعمال کرده است. این بدان معنی است که اکانت شخصی کاربر به مدت یکسال قابلیت پریمیوم سازی به روش فمیلی را در این سرویس نخواهد داشت.

اعمال این محدودیت برای افرادی که به صورت مداوم از این سرویس محبوب استفاده می کنند و پلی لیست هایی که مدت ها برای گلچین کردن آن ها زحمت بسیاری کشیده اند، شوک بزرگی است.

از طرفی چون تضمینی در پرمیوم بودن اکانت در طول دوره اشتراک در حالت غیرقانونی و اسپاتیفای کرک شده وجود ندارد، این امکان وجود دارد که اکانت شما پس از مدتی به اصطلاح لیمیت شود.

امکان ثبت اطلاعات و مشخصات شما در خرید اکانت کرک شده و غیر قانونی

عوامل تاثیر گذار در قیمت اشتراک پرمیوم اسپاتیفای (Spotify) و ارزان بودن آن

همان طور که در قسمت قبل اشاره کردیم، در اشتراک غیر قانونی پرداخت هزینه اشتراک شما از یک کارت بانکی سرقتی یا اکانت فمیلی کرک شده اسپاتیفای انجام می شود. جدا از غیر اخلاقی و غیر انسانی بودن این عمل، ممکن است ایمیل و مشخصات شما به علت همکاری با چنین افرادی ثبت شده و مورد پیگیری قرار گیرد.

تنها دو مورد در قیمت گذاری اکانت شما تاثیر گذار است:

1- نوع شارژ و فعال سازی اکانت

پرمیوم سازی در سرویس اسپاتیفای از طریق چهار پلن Individual (فردی)، Duo (دوگانه)، Family (خانواده) و Student (دانشجویی) می تواند صورت گیرد.

در پلن Individual (فردی) هزینه اشتراک صرف تنها یک اکانت و در پلن Duo (دوگانه) هزینه نهایی صرف دو اکانت می شود. ولی در پلن Family (خانواده) پنج نفر دیگر نیز به صورت همزمان می توانند از قابلیت های پرمیوم سرویس استفاده کنند. اشتراک دانشجویی Student هم فقط مخصوص دانشجویان خارج از کشور است که با تخفیف 50% عرضه می شود.

از همین رو مقرون به صرفه ترین راه پرمیوم قانونی برای ایرانیان ، خرید اشتراک فمیلی Spotify است.

بدین صورت که بدون هیچ تفاوتی نسبت به پلن فردی، فروشگاه نقش واسط را ایفا کرده و هزینه اشتراک را بین 5 نفر به صورت همزمان تقسیم میکند. این امر در نهایت منجر به کاهش هر چه بیشتر هزینه می گردد و هزینه ی اشتراک با نوعی سرمایه گذاری جمعی (Crowdfunding) تامین می شود.

2- ریجن (منطقه، کشور) اکانت اسپاتیفای

بر خلاف باور عموم قیمت اشتراک پرمیوم Spotify در سراسر جهان یکسان نیست!

شاید از خود بپرسید “هزینه Spotify در سراسر جهان چقدر است؟” که پاسخ کوتاهی برای این سوال وجود ندارد.

اسپاتیفای در بیش از 78 کشور جهان به جز ایران در دسترس است، هر کدام ساختار قیمت خاص خود را دارند.

دلیل این امر در این است که سرویس هایی که در سطح بین المللی و برون مرزی فعالیت می کنند، به منظور افزایش مخاطب و قیمت گذاری منصفانه ، هزینه اشتراک خودشان را نسبت به پارامتر های مختلفی از قبیل متوسط درآمد ماهیانه مردم (National Average Salary) ، ارزش ارز رایج کشور، جمعیت کاربران فعال در کشور، میزان دسترسی به محتوا بر حسب قوانین حق نشر، میزان دسترسی به قابلیت های مختلف خود سرویس و … ارزیابی می کنند.

در حال حاضر اسپاتیفای (Spotify) در کشور هایی نظیر : روسیه، آرژانتین، ترکیه، هندوستان، فیلیپین و … دارای کمترین هزینه اشتراک و در کشورهایی نظیر : آمریکا، کانادا، انگلستان، نروژ، سوئد، دانمارک و … دارای بیشترین هزینه اشتراک می باشد.

با کلیک کردن روی لینک هر کدام از کشور های ذکر شده می توانید به راحتی هزینه اشتراک سرویس اسپاتیفای (Spotify) را در هر کدام از این کشور ها به صورت آنلاین استعلام گرفته و هزینه خام ریالی هر کدام را به دست آورید.

بدیهی است که اگر Spotify (اسپاتیفای) در ایران قابل ارائه می بود، قیمت تمام شده آن برای کاربر ایرانی بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر نسبت به کشوری نظیر آمریکا، قیمت گذاری می شد.

از چه راه هایی می توان به غیر قانونی و کرکی بودن اشتراک اسپاتیفای (Spotify) پی برد؟

به طور کلی چند راه ساده قبل یا بعد از خرید برای تشخیص خرید اکانت اسپاتیفای قانونی از غیر قانونی و کرک شده وجود دارد.

1- پرمیوم سازی و شارژ اکانت شخصی شما الزاما به معنی قانونی بودن اشتراک شما نیست!

اغلب افراد گمان می کنند اگر اکانت شخصی خودشان پرمیوم شود به منزله این است که حتما در حال استفاده از اشتراک قانونی هستند. این یکی از باور های رایج و غلط است که اکثر فروشندگان اشتراک غیر قانونی و اکانت کرک شده از این موضوع سوء استفاده می کنند. اما در اصل به اشتراک هایی غیر قانونی گفته می شود که مبلغ ارزی و پرداختی آن از راه غیر قانونی به دست آمده باشد. و یا اکانت شما توسط یک اکانت کرک شده اسپاتیفای فمیلی پرمیوم شود. پس توصیه می شود هیچ گاه به این امر بسنده نکنید.

2- عدم همخوانی قیمت با ریجن و نوع فعال سازی اکانت

یکی از نشانه های واضح در بین سرویس دهندگان غیر قانونی، ارائه سرویس با قیمت پایین تر است.

در حال حاضر فروشگاه ایران گت برای مقرون به صرفه بودن هزینه و امکان خرید عموم کاربران داخل ایران، اشتراک های اسپاتیفای پرمیوم خود را با پایین ترین نرخ کارمزد، به صورت قانونی و فمیلی (خانواده) عرضه میکند. ایران گت اکانت اسپاتیفای پرمیوم قانونی را از کشورهایی تامین می کند که دارای پایین ترین نرخ هزینه اشتراک می باشند. در صورت مشاهده قیمت پایین تر میتوان به پرمیوم سازی قانونی سرویس دهنده شک کرد.

بدیهی است که اگر هزینه پرداختی شما کمتر یا مساوی هزینه تمام شده در فروشگاه ایران گت باشد، اشتراک شما قطعا نمی تواند جزو ریجن کشورهایی با بیشترین هزینه نظیر کشور آمریکا و انگلستان یا پلنی غیر از پلن Family (خانواده) باشد. پس در غیر این صورت اشتراک شما قطعا غیر قانونی و کرک شده خواهد بود.

قیمت اسپاتیقای پرمیوم در آمریکا

به عنوان مثال : اشتراک قانونی آمریکا که پلن فمیلی آن حدود 16 دلار است، با احتساب دلار 32 هزارتومانی، 512 هزارتومان به صورت ماهانه هزینه (بدون در نظر گرفتن کارمزد) در بر خواهد داشت.

در صورتی که این هزینه بین 5 نفر از افراد فمیلی (زیر مجموعه) تقسیم شود، سهم هر نفر برابر با 103 هزارتومان (بدون در نظر گرفتن کارمزد) به صورت ماهیانه خواهد بود.

پس اگر فروشگاهی برای ریجن کشور آمریکا قیمتی برابر یا پایین‌تر از این قیمت ارائه ‌می کند، باید بدانید که این اشتراک با دلار سرقتی یا اکانت کرک شده فمیلی فعال شده و اشتراک شما قطعا غیر قانونی خواهد بود.

لذا فروشگاه یا سرویس دهنده ای که با این قیمت و شرایط اشتراک را ارائه می دهد، قطعا منبع قابل اعتمادی جهت خرید شما نخواهد بود.

3- ارائه پلن و تعرفه پرمیوم سازی دائم یا مادام العمر اسپاتیفای

اسپاتیفای به هیچ عنوان و در هیچ بازه زمانی تعرفه پرمیوم دائم یا مادام العمر ارائه نداده و نمی دهد! در صورت مشاهده اینگونه پلن و تعرفه ها، اشتراک شما قطعا غیر قانونی خواهد بود.

لذا فروشگاه یا سرویس دهنده ای که این نوع اشتراک را ارائه می دهد، قطعا منبع قابل اعتمادی جهت خرید اکانت اسپاتیفای پرمیوم نخواهد بود.

4- پرمیوم سازی به غیر از روش فمیلی

در هر پلنی غیر از پلن فمیلی شما نیازمند اتصال حساب بانکی به اکانت اسپاتیفای هستید و متاسفانه به دلیل بالا بودن هزینه صدور حساب بین المللی، غیر از اشتراک فمیلی هیچ یک از پلن های اسپاتیفای صرفه اقتصادی برای سرویس دهنده ندارد.

پس سرویس دهندگانی که اقدام به ارائه سرویس های Duo یا Individual میکنند، غالبا به صورت غیر قانونی اکانت کاربر را پرمیوم خواهند کرد. در این روش ممکن است ایمیل و مشخصات اکانت شما به علت اتصال حساب بانکی سرقتی، ثبت شده و مورد پیگیری قرار گیرد.

در این مورد گاها یک استثنا وجود دارد. اسپاتیفای به صورت آزمایشی یک یا دوماه اشتراک رایگان در تمامی پلن ها عرضه می کند. برای دسترسی به این آفر نیازمند به یک ویزا کارت قانونی با حداقل موجودی یک دلار هستید. ما در فروشگاه ایران گت در صورت دسترسی به ویزا کارت های ارزان و قانونی یک دلاری مورد قبول در اسپاتیفای، اکانت های آزمایشی اسپاتیفای را نیز عرضه خواهیم کرد.

5- نام و نشان نامشخص در اکانت فمیلی منیجر

یکی از نشانه های پی بردن به قانونی بودن اکانت، مشاهده نام و نشان سرویس دهنده به عنوان Family Manager در قسمت Premium Family اکانت است. معمولا چنین افرادی برای جلوگیری از رهگیری اکانت، نام و مشخصات خود یا فروشگاه خود را روی اکانت فمیلی مادر (Family Manager) ثبت نمی کنند.

کافی است از طریق پنل کاربری وبسایت اسپاتیفای اکانت خود را باز کرده و به قسمت Premium Family رفته و نام Family Manager را مورد بررسی قرار دهید.

در صورت مشاهده نکردن، نام و لوگو سرویس دهنده میتوان به قانونی بودن اشتراک شک کرد. یا در صورت مشاهده، نام یا پروفایل افراد خارجی در میان اعضا یا مدیر فمیلی، میتوان به قانونی بودن اشتراک شک کرد. در این مورد احتمالا اکانت شما با یک اکانت مادر هک شده (کرک شده) پریمیوم شده است.

6 – اعتبارسنجی فروشگاه یا سرویس دهنده

قطعا خرید از طریق شبکه های اجتماعی نظیر کانال های تلگرامی یا پیج های اینستاگرامی منبع مورد اعتمادی برای خرید اشتراک قانونی اسپاتیفای شما نخواهند بود. زیرا امکان پیگیری این گونه فروشگاه از طریق شبکه های مجازی به نسبت سخت تر از سایت های فروشگاهیست. و در صورت خرید از طریق وبسایت یکی از روش های اعتماد کاربر به قانونی بودن سرویس، اتکا به نماد اعتماد ارائه شده در وبسایت است.

روش های کرک اکانت اسپاتیفای پرمیوم

آموزش کرک کردن اکانت اسپاتیفای یک مقاله‌ی مفصل لازم دارد اما به صورت خلاصه روش کلی کرک کردن اکانت سایت های مختلف رو توضیح می دیم.

فرض کنید شما در سایت اسپاتیفای یک اکانت پرمیوم دارید. از قضا با ایمیل و رمزی که در اسپاتیفای ثبت کردید در یک انجمن یا یک سایت با امنیت پایین هم ثبت نام کرده اید. آقای هکر بر حسب اتفاق دیتابیس سایت دوم را هک کرده و لیست تمام ایمیل ها و رمز ها را برای خودش ذخیره کرده است. به این لیست کمبو می گویند و شامل Email:Password های مختلف است.

حالا آقای هکر میاد و این ایمیل ها و رمز ها رو در سایت اسپاتیفای تست میکنه و بوممم! اکانت شما در سایت اسپاتیفای کرک می شود. البته موضوع به این سادگی ها هم نیست ولی روال کلی کرک کردن اکانت ها همین است.

کرک اکانت اسپاتیفای پرمیوم
محیط برنامه OpenBullet

شاید با خودتان بگویید تست کردن هزاران اکانت کار وقت گیری است. بله درسته اما برنامه هایی وجود داره که این لیست رو به صورت خودکار در هر سایتی که بخواهید تست می کنند. برای هر سایت یک فایل کانفیگ اختصاصی ساخته می شود و براحتی تمام کمبوها با سرعت زیاد تست می شوند و اکانت های سالم در یک لیست قرار می گیرند.

یکی از برنامه های پر طرفدار کرک اکانت ها OpenBullet نام دارد که بسیار حرفه ای و دقیق است. اما سایت اسپاتیفای امنیت بالایی دارد و پیدا کردن کانفیگ سالم برای آن سخت است. بدست آوردن کانفیگ های سالم، کمبو‌های اختصاصی و لیست پروکسی های اختصاصی، رایگان نیست و اکثرا در مارکت سیاه به فروش می رسند.

کلام آخر

استفاده از اکانت های کرک شده با قیمت پایین بسیار جذاب است ولی ممکن است عواقبی نیز داشته باشد. در اغلب فروشگاه هایی که اقدام به فروش اکانت اسپاتیفای با قیمت های بسیار پایین می کنند از اکانت های فمیلی کرک شده استفاده می شود. در این حالت اکانت شما به صورت غیر مجاز به فمیلی اضافه می شود.

تا زمانی که صاحب اصلی اکانت از این موضوع بی اطلاع باشد اکانت شما در فمیلی باقی خواهد ماند. متاسفانه با توجه به امنیت بالای اسپاتیفای در ۸۰% موارد صاحب اکانت متوجه این موضوع می شود و شما از فمیلی حذف می شوید. با توجه به محدود بودن تعداد دفعات عضویت در فمیلی جدید (دو بار در سال) اکانت شما لیمیت می شود و مجبور به ساخت اکانت جدید خواهید بود. لذا خرید اشتراک ارزان و کرک شده اسپاتیفای پرمیوم توصیه نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *